torsdag den 23. november 2017

Blændende højder






Blændende højder

Forfatter: Katharine McGee
Serie: The Thousandth Floor #2
Originalsprog: Engelsk, The Dazzling Heights
Genre: Jeg kalder den futuristisk realisme - og det må jeg godt. Forfatteren er med på den.
Udgiver: Gyldendal

Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret


New York, 2118. En glitrende vision af en fremtid, hvor alt er muligt - hvis man ønsker det brændende nok. Men ikke alt der glitrer er guld.


'Blændende højder' var en blændende god læseoplevelse - fuld på højde med den forrygende bind 1: 'Tusinde etage'. Der er stadig masser af drama, masser af intriger, skønne personligheder og så elsker jeg at der også er plads til lidt kærlighedshistorie imellem.

Bind 2 fortsætter stort set lige efter bind 1 sluttede. Vi følger stadig Leda, Rylin og Avery. Men en ny hovedperson gør sin entre, hendes navn er Calliope og hun giver virkelig serien endnu mere kulør fordi hun er con-artist og vant til at kunne snyde folk.

Jeg slugte på ingen tid 'Blændende højder' og jeg føler virkelig at det er en bog, der står stærkt og som ikke læner sig op af bind 1 eller bygger op til bind 3. Den fungerer rigtig godt på egen hånd og er derfor ikke den såkaldte brobog, som mange trilogiers bind 2 er.

Serien er virkelig et spændende mix mellem Gossip Girl og Pretty Little Liars (to tv-serie jeg elskede), så hvis du er fan af en af de serie, er der god chance for at du vil elske denne. Personligt kan jeg næste ikke vente med at se hvad forfatteren finder på til os i bind 3.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig