onsdag den 1. november 2017

Top ti bøger jeg ser frem til (DK edition)


Her er mine top 10 bøger jeg glæder mig mest til inden for de næste tre måneder (cirka). Udgivelsesdatoer er hentet fra det aktuelle forlag eller saxo og kan derfor sagtens ændre sig.








Den, der lever stille af Leonora Christina Skov

Udkommer 11. januar 2018


Jeg elskede Leonora Christina Skovs sidste roman Hvor intet bryder vinden, og jeg elsker at følge hende på instagram. Den, der lever stille er Leonora Christina Skovs nye roman, der fortæller historien om sin egen opvækst. Leonora har allerede delt nogle ting på instagram, der gør at jeg ser utrolig meget frem til at læse den her bog. 






Fantastiske skabninger og hvor de findes. Illustreret udgave (Hogwarts biblioteket)
af J. K. Rowling
    Udkommer 7. november 2017


    Se den her bog synes jeg jo de skulle have udgivet for længst. Endelig får vi en illustreret udgave af alle de fantastiske skabninger. Den har jeg virkelig savnet, siden jeg læste den første gang. Forsiden gjorde mig dog en smule nervøs, fordi jeg troede at det ville afspejle hele bogens illustrationer. Men jeg har set masser af vildt smukke illustrationer af bogen siden, så nu glæder jeg mig bare til at sidde med den i hænderne.










    Apollos prøvelser 2 - Den dunkle profeti af Rick Riordan

    Udkommer 20. november 2017


    Apollos prøvelser er for mig den bedste serie fra Rick Riordan siden Percy Jackson serien. Jeg elsker sarkastiske Apollo og hans oplevelser af at være et helt almindeligt menneske. Den er virkelig skøn og endelig udkommer 2'eren på dansk.







    Den lille bog om lykke af Meik Wiking

    Udkommer 10. november


    Ja, den her skulle jeg have med. Jeg har jo godt nok læst den, men jeg glæder mig bare helt vildt til at den kommer ud på det danske marked fordi jeg har fulgt dens vej dertil. Jeg synes den er noget så fin og for mig at se så har den meget mere at byde end hygge bogen havde, men mindst lige så hyggelig. 








    Stadig mig af Jojo Moyes

    Udkommer 23. januar 2018


    Åh, ja, jeg var jo en af dem der ikke var så vild med Mig før dig, fordi jeg synes den manglede nogle helt grundlæggende ting - som jeg med rette vil påpege at der kom lidt bedre styr på i efterfølgeren 'Efter dig' - som jeg virkelig, virkelig nød. Jeg elsker Jojo Moyes fantastiske måde at skrive på og så er de så dejlig britiske. Stadig mig er en ny fortsættelse og den skal jeg da bare helt sikkert have fingrende i. 






     

    Askeprinsen af Erin Watt

    Udkommer 22. november 2017


    Åh, papirprinsessen var simpelthen så fantastisk. Men slutningen. Huha, ja jeg er faktisk overrasket over at jeg ikke har købt den engelske hjem, for det var da næsten ikke til at holde ud. Nu udkommer Askeprinsen heldigvis snart på dansk. 







    Løgnenes palads af Erin Watt

    Udkommer 4. december 2017


    Men hvad der er endnu bedre! Det gør Løgnenes palads også. Jeg elsker at de udgiver serien så hurtigt efter hinanden. For med den her serie, ja der er det som sagt svært at vente.

    Og en tilføjelse: Fantastiske forsider!








    Min notesbog

    Udkommer 7. november 2017


    Ja, det er efterhånden blevet ret populært med de her notesbøger med to-do lister og scrapbooks elementer. Og ja, jeg kan lige så godt sige det. Det er for dårligt jeg ikke er hoppet med på vognen endnu. Så det satser jeg på at gøre når den her smukke sag udkommer.










    Blændende højder af Katharine McGee

    Udkommer 2. november


    Blændende højder efterfølgeren til Tusinde højder, som er en serie i den genre jeg kalder futuristisk realisme og jeg synes den første bog var super skøn, så jeg glæder mig til at dykke ned i den næste og se hvad der nu sker. Og der sker helt sikkert ikke for lidt. 










    Småt og godt af Mette Blomsterberg

    Udkommer 3. november 2017


    Ja, Mette Blomsterberg kogebøger, er blevet ret så meget et must buy for mig. For hun har virkelig lært mig at lave nogle gode ting, som også lykkes hver gang. Og siden da er jeg en tro fan. Så jeg glæder mig til at se hvad hun finder på i det salte køkken denne gang. Og ja, så elsker jeg små enkelte og lækre retter, så det er jo en ultimativ must buy for mig. 




    Er der nogle særlige udgivelser du glæder dig til? 


    SHARE:

    2 kommentarer

    1. Jeg glæder mig meget til at læse Blændende højder, Stsdig mig, Askeprinsen og Løgnenes palads, i det hele taget synes jeg der kommer mange spændende nye bøger det næste stykke tid og det er altid rart.

      SvarSlet
      Svar
      1. Ja, enig. Det er virkelig skønt at have noget godt læsestof at se frem til.

        Slet

    © Skrivepulten | All rights reserved.
    Blogger Template Created by pipdig