mandag den 23. april 2018

Strengt fortroligt







Strengt fortroligt

Forfatter: Karen Cleveland
Originalsprog: Engelsk, Need to know
Genre: Spændingsroman
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Hr. Ferdinand

Tak til Hr. Ferdinand/Politikens forlag for anmeldereksemplaret



Vivian Miller får som dedikeret CIA-agent til opgave at afdække en række sovende russiske spionceller i USA. Hun er godt på vej til en hårdt eftertragtet forfremmelse på baggrund af et banebrydende software, som hun har udviklet. Et system, der kan identificere og afsløre russiske agenter, som lever tilsyneladende helt almindelige forstadsliv.



'Strengt fortroligt' var en utrolig positiv overraskelse. Den greb mig fra første side og spændingsniveauet var højt hele vejen igennem bogen. Jeg kunne nærmest ikke ligge bogen fra mig.

Karen Cleveland skriver en medrivende historie om den kvindelig CIA-agent Vivian Miller, og vi følger både hendes familieliv og arbejdsliv. Jeg elsker at forfatteren ikke har gjort Vivian til en bold der bliver kastet frem og tilbage, men at hun faktisk, meget af tiden, er en effektiv medspiller til handlingen.

Plottet var godt gennemtænkt og forfatteren holdte mig i gang med at gætte gennem hele bogen. Og fik mig ikke mindst til at bladre siderne med nerverne uden på tøjet. Nogle ting havde jeg regnet ud, men noget kom også bag på mig. Uden at sige for meget vil jeg sige, at jeg ville ønske at forfatteren havde givet os en anden slutning - ikke fordi jeg ikke kunne lide den, og den gav også ganske fint mening, men jeg følte mest af alt at der manglede et eller andet. Bogen føles ikke sådan rigtig færdig og jeg måtte ind og undersøge om der kom et bind 2. Og det tror jeg umiddelbart ikke der gør.

'Strengt fortroligt' var virkelig god underholdning og jeg nød virkelig at læse den og jeg ser helt sikkert frem til mere fra Karen Cleveland - der oveni købet selv, tidligere, har arbejdet som agent.  




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig