fredag den 8. januar 2016

Geminiderne



 


Geminiderne

Forfatter: Nanna Foss
Serie: Spektrum #2
Genre: Fantasy / sci-fi
Målgruppe: YA og opefter
Udgiver: Tellerup







Tak til Nanna Foss og Tellerup for anmeldereksemplaret



Pi og hendes venner forsøger at finde ud af hvad der er sket med dem … og hvorfor. Hvert spor kan være afgørende for deres overlevelse. Problemet er bare at nye mysterier dukker op hele tiden. Kryptiske drømme, en telefonsvarerbesked fra fremtiden og en person i rød hættetrøje. Snart opdager de at der er andre ligesom dem. Men hvem kan de stole på? Det føles som om noget er dømt til at gå galt. Virkelig galt. Det er kun et spørgsmål om tid …


Der er virkelig ikke noget at sige til at den her bog faktisk kun får positiv omtale. Yes, jeg har ikke set en eneste dårlig eller middelmådig endnu - og jeg følger med i hvordan det går den. Og man skal da også være mere eller mindre gal på den hvis ikke man synes den her bog er fantastisk, for det er den virkelig!!

Det er også en af de absolutte bedste bøger jeg har læst i år, selv da jeg læste bogen i uredigeret tilstand som betalæser for Nanna Foss, var jeg ovenud begejstret og kunne virkelig ikke få hænderne ned.

I ‘Geminiderne’ skifter bogen hovedperson fra Emily til Pi, og selvom jeg personligt elskede Emilys synsvinkel mest, så er Pi på alle måder en lige så interessant karakter, og jeg elsker at man virkelig kan mærke hende og være inde i hendes tanker, og jeg elsker at man får flere Pi og Noah fights. Og selvom der pludselig dukker et kæmpe persongalleri op, så mister man aldrig overblikket eller føling med de forskellige karakterer. Persongalleriet er i øvrigt virkelig flot udført, hver person er sin egen og man føler på ingen tid at man bliver venner med dem, og så bliver det bare totalt nervepirrende spændende, fordi de udsættes for alt muligt.

For hvis der er noget Nanna Foss virkelig gør godt i ‘Geminiderne’, så er det handlingen. Handlingen er bare fænomenal og nærmest ude-af-den-her-verden fantastisk. Og det bedste/værste af det hele er at det hele ender i den værste clifhanger som man næsten ikke kan holde ud og ja lad os bare sige at jeg VIRKELIG ser vanvittig meget frem til flere svar!! Og så gælder jeg mig også vanvittig meget til at komme på eventyr igen med alle mine nye venner.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig