søndag den 19. juni 2016

Skrivetid 6/7: Få andre til at respektere din tid

Skrivetid er en ny skrivetip-serie hvor jeg uddybende skriver hvordan jeg ENDELIG fandt skrivetiden igen, og som jeg håber kan inspirerer andre. Jeg gik igennem 7 punkter, der hver gav mig en masse at tænke over og som skulle prøves frem, men som til sidst gav mig min skrivetid og ikke mindst skriveglæde tilbage. De syv punkter skriver jeg om her den næste stykke tid – hver anden søndag.

Sidste gang skrev jeg lidt om hvor vigtig det var at holde aftaler med sig selv, men har omverdenen forstået budskabet?

Når først du selv respektere din tid er det også nemmere for andre at respektere den, men du blver nødt til at fortælle dem at en ændring er sket. Det kan være svært for andre pludselig at respektere din skrivetid, især hvis du ligesom jeg ofte har signaleret at den sagtens lige kan rykkes. 



Hvis det overhovedet er muligt, så lav aftaler med din mand og/eller børn om at i den og den periode har du ro til at skrive, og hvor de kun må afbryde dig hvis det er meget vigtigt. Når du så er færdig med din skrivetid, så vil de så tilgengæld have din fulde opmærksomhed.

Personligt synes jeg det er nemmere at være tilstede i nuet med andre, når jeg ikke længere tænker at nu burde jeg også skrive. Når den dårlige samtvittighed nager, er det ofte fordi jeg har skubbet/forsømt min skrivetid til fordel for noget andet, og jeg tænker så meget over at jeg burde skrive i stedet for måske at være tilstede i nuet. Så for mig personligt er en skarp opdeling lig med kvalitet i stedet for kvantitet. Jeg forsøger ikke hele tiden at lave flere ting på en gang, hvilket gør mig mere fokuseret på den pågældende opgave jeg står overfor og jeg er derfor meget mere effektiv og det er fedt.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig