fredag den 27. januar 2017

Fantastiske skabninger og hvor de findes - mød karaktererne








Fantastiske skabninger og hvor de findes - mød karaktererne

Forfatter: Michael Kogge
Genre: Fagbog
Målgruppe: Alle fans af filmen
Udgiver: Gyldendal

Tak til Plusbog for anmeldereksemplaret


Genoplev magien fra filmen FANTASTISKE SKABNINGER OG HVOR DE FINDES™, som er skrevet og instrueret af J.K. Rowling. Mød Newt, Tina, Queenie, Jacob og mange andre i denne omfattende og officielle guide til karaktererne i filmen.


Jeg har svært at få nok af det her New Yorker 1920'erne Wizard univers. Så jeg begraver min næse først i den ene bog om det og nu også denne. Jeg er særligt fascineret af karaktererne, jeg elsker Newts særlighed. Kowalskis menneskelighed. Og Queenies helt igennem fabulousness.

Bogen her giver ikke - ligesom resten af bøgerne om 'Fantastiske skabninger og hvor de findes' heller ikke gør - en masse ny information om personerne eller filmen, men den laver et dejligt overblik over de spredte detaljer man kan finde i filmen. Jeg er særligt vild med de små illustrationer af grafisk design som jeg bare synes er noget af det fineste - og så er det 'bare' som rekvisitter til en film, og altså ikke noget vi som sådan rigtig får lov til at nærstuderer på filmen. Det er også især det der er fedt ved bøger som denne, at man kan sidde og se de ting der har betydning i filmen men vi kun så ganske kort glimt af - som kufferten selv f.eks. - eller tryllestavene. Queenies er blandt andet helt moderigtig. Alt er beriget med detaljer for at gøre filmens troværdighed større.

I bogen kan du møde filmens karakterer fra præsidenten til Shaw-familien og Salem forsamlingen. Samt gense en masse flotte billeder fra filmen. Bogen giver god mulighed for rigtig at komme ned i de detaljer man ofte overser på film.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig