torsdag den 12. januar 2017

Royal Wedding






Forfatter: Meg Cabot
Serie: Princess Diaries #11
Genre: Realisme med et eventyr tvist
Målgruppe: Unge og voksne

Fås endnu ikke på dansk


For Princess Mia, the past five years since college graduation have been a whirlwind of activity: living in New York City, running her new teen community center, being madly in love, and attending royal engagements. And speaking of engagements. Mia's gorgeous longtime boyfriend, Michael, managed to clear both their schedules just long enough for an exotic (and very private) Caribbean island interlude where he popped the question! Of course, Mia didn't need to consult her diary to know that her answer was a royal "oui."


’The Princess Diaries’ serien var jeg totalt hooked på, så selvfølgelig skulle jeg læse ’Royal Wedding’, som er en ny fortsættelse af serien – nu bare som voksen roman, hvorimod de første 10 bøger i ’The Princess Diaries’ serien er skrevet til unge.

I ’Royal Wedding’ er Princess Mia nu blevet voksen, men det gør bestemt ikke hendes liv mindre dramatisk. Faktisk føltes det præcis som at læse en hvilken som helst anden ’Princess Diaries’ bog, og jeg havde helt lyst til at læse hele serien forfra. Jeg levede på et højt nostalgi-trip og læste den på rekordtid.

’Royal Wedding’ var som resten af serien sød, let og så sjov. Skrevet i dagbogsform. Og så indeholder den alle de skønne bipersoner som vi kender dem fra de tidligere bøger, og det er sjovt at se hvor de er endt i deres voksenliv.

Selvom det er en voksen bog, så er det tydeligt at Meg Cabot er opmærksom på at mange unge også kunne finde på at læse bogen, for det er på mange måder en meget pæn voksenroman. Sex-delen bliver i hvert fald omtalt meget delikat. På en måde er det lidt ærgerligt, men samtidig forstår jeg godt grunden til det valg. 

Ihh.. jeg er helt begejstret stadigvæk og overvejer kraftig om jeg skulle læse dem alle samme forfra, for jeg er bange for at det var den eneste Princess Diaries voksenroman, men serien har nu fået en spin-off for folkeskolebørn, som Meg Cabot nu skriver videre på. Hmmm, den kunne jeg selvfølgelig også gå i gang med, men uden Mia som hovedperson så vil det nok ikke være det samme. 

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig