mandag den 15. maj 2017

Skrøbelige skønhed





Skrøbelig skønhed

Forfatter: Amy Harmon
Standalone
Originalsprog: Engelsk, Making Faces
Genre: Realisme, romance
Målgruppe: YA
Udgiver: Lovebooks


Tak til Lovebooks for anmeldereksemplaret


SKRØBELIGE SKØNHED er en fortælling om en lille by, hvor fem high school-venner drager i krig, men kun én vender hjem igen. Det er en fortælling om en piges kærlighed til en traumatiseret dreng og en såret krigers kærlighed til en stille pige. En fortælling om heltemod og stærke venskabsbånd. En moderne Skønheden og udyret-fortælling, som viser, at der er en lille smule skønhed og en lille smule udyr i os alle.  


Jeg synes normalt jeg er ret nem at gøre tilfreds med kærlighedsromaner. For det er virkelig en genre som jeg elsker. Men som minimum vil jeg gerne kunne føle bare en smule af kærligheden der blomstre mellem to fiktive personer, og det gjorde jeg altså ikke i den her.

Det var ikke fordi det ikke var en sød, godt skruet sammen historie, men historien indeholdte mere af forfatteren end af karakterne. Jeg følte hele tiden forfatteren prøvede at fortælle mig historien og indprente mig forskellige moraler osv. frem for at det var personerne der drev og fortalte historien. Det er lidt sjovt, for det er faktisk noget af det jeg synes danske forfattere gør meget (så på den måde kunne det godt have været en dansk udgivelse), altså det der med gerne at ville høre sig selv i teksten, frem for at lade det udvikle naturligt gennem personerne. Det kan også virke udmærket, for så er der ofte fokus på sprog og andre ting og det kan være ret lækkert, men her følte jeg virkelig jeg skulle læse en kærlighedshistorie der ville noget. I stedet følte jeg mig så distanceret, at selv på de store tårevæddende øjeblikke forblev mine øjne knastøre.

Jeg forstod aldrig hvad Fern og Ambrose så i hinanden, og jeg kom aldrig rigtig til at føle noget beauty and the beast vibe som jeg havde håbet. For mig var bogen en ren middel - den var hverken god eller dårlig.








SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig