onsdag den 15. november 2017

Mine boglige julegaveønsker


Julen er over os! Og det er tid til at finde de bedste firkantede pakker og putte under træet, til dem vi holder af. Ja, det er noget jeg holder af at gøre, men ironisk nok så er jeg den person i min familie der ønsker mig mest og alle andre synes aldrig at kunne finde på noget at ønske sig. Til min stigende irritation. :0) Eller det ville ikke være noget problem, hvis de synes om det jeg så købte til dem i stedet.

Men ja, der er så mange fantastiske bøger derude, så jeg har aldrig problemer med at finde noget at ønske mig og i dag deler jeg min ønskeseddel med jer. Måske du kan finde inspiration i den til dig selv eller en du holder af.



1: Penguin Classics F. Scott Fitzgerald serien er noget af det smukkeste. Det er en serie jeg har samlet på et stykke tid og nu mangler jeg kun disse to for at gøre samlingen komplet.


2: Disse to bøger fra lover at udvide Harry Potter universet, og vise tegninger af hvordan den fortryllende troldmands verden blev til. Samtidig skulle den ene af bøgerne indeholder tekster fra forskellige forfattere der giver deres syn på magi - og hvad det er. Så ja, det er nok et must for en Harry Potter fan som mig selv.


3: Det samme er den næste her. Dette er (for mig) den længe ventede illustrerede udgave af J.K. Rowlings Fantastiske skabninger. Jeg er så spændt på at se hvordan de har visualiserede de fantastiske skabninger, der er udsprunget af J.K. Rowlings fantasi.


4: En anden serie jeg samler på er Folio Societys Jane Austen bøger. De er virkelig smukke og nu mangler jeg kun disse to, som også tilfældigvis er de eneste af Jane Austens romaner jeg endnu ikke har læst. Men jeg har med vilje ventet, for det ville være ret fint at læse dem i disse fine udgaver for første gang.


5: Jeg elsker ideen bag bogen Twitterature, klassikkere fortalt gennem twitter. Dog vil jeg nok ikke læse nogle der bygger på historier jeg endnu ikke har læst. Jeg vil helst ikke spoile min fremtidige læsning, men jeg tænker det bliver meget sjovt at genlæse klassikkere jeg har læst i forvejen og se hvordan de gør sig som twitter tekst.


6: An Atlas of Tolkien er en fin lille bog, jeg har kigget på nogle gange hos boghandleren. Og tænker at den passende kunne få et hjem hos mig, i min lille Tolkien samling.


7: Vintage minis er en serie fra Penguin. En kort bog, skrevet af store forfattere, der tager fat i et af livets store emne og beskriver det. Jeg ønsker mig blandt andet 'Calm', 'Love' og 'Motherhood'. Jeg ville ønske de havde en 'Christmas' udgave, men det har de desværre ikke lavet endnu.


8: Harry Potter House editions. For nyligt fandt jeg ud af at hver House edition havde hver deres forskellige ekstra materiale, der selvfølgelig passer alt efter hvilket Howarts 'hus' der er tale om. Så jeg ønsker mig dem alle. Men de ville virkelig også klæde hinanden godt på hylden.


9: The Diviners af Libba Bray er en serie jeg er stødt på mange gange, men en dag stoppede jeg op og undersøgte lidt mere af hvad de handlede om. Og den lyder lige som en bog for mig. Kærlighed. Paranormal fantasy. En historisk setting - og ingen ringere end New York 1920'erne. Og et mysterium. Så ja what's not to like. Især fordi jeg i øjeblikket leder efter flere paranormale fantasy bøger til læsning og jeg har i laaangt tid gerne ville læse flere bøger med settings fra 1920'erne.


10: Sidst men ikke mindst, Folio Societys nye Peter Plys udgave. Jeg kan ikke stå for designet (som ironisk nok er 1920'er inspireret design) og jeg elsker historien, på trods af at jeg aldrig har læst dem. Jeg har kun set dem i film-udgave. Så jeg tænker det snart er på tide at læse dem.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig